Gazalinin bu eseri otobiyografik tarzda. Gazali gerçek bilginin ne olduğu konusunda içine şüphe düştükten sonra bunalıma giriyor ve belirlediği yollarla gerçek bilgi arayışına giriyor. Kelam, Batınilik, Felsefe, Tasavvuf alanlarını inceleyerek aklındaki soru işaretlerine cevap arıyor. Özellikle felsefe alanına ve dönemin felsefecilerine sert göndermeler ve reddetme mevcut. Benim bu eseri okuma sebebim aynı Gazali gibi aklımda şüphenin oluşmasıydı. Ancak benim açımdan kitabın eleştirdiğim noktası Gazali’nin şüpheyi araç edinerek girdiği hakikat arayışına en son çözüm olarak doğrulaması zor olan mistik deneyimleri yani tasavvufu sunması oldu. Benim açımdan Gazali bu sübjektif, aklın yeterliliğini reddeden çözümüyle soru işaretlerimi gideremedi. Her ne kadar bana çok bir çözüm yolu sunamasa da birçok farklı bakış açısı katması açısından kesinlikle okunmaya değer bir eser.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
“Hakikat bu dört grubun (Kelamcılar, Batıniler, Filozoflar, Sufiler) dışında olamaz dedim.” Eğer hakikat bunların dışında ise, artık gerçeğe ulaşma ümidi kalmaz. Çünkü taklitten kurtulduktan sonra tekrar ona dönme ümidi de kalmamıştır. Zira taklitçinin şartlarından biri de kendisinin taklitçi olduğunu bilmemesidir.