Şeyda

Puan vermedi·407 syf.··
Beğendi
·
2021 4. kitabı
·
103 günde okudu
·
Okunma: 27 Ağustos 2021 18:26
Herkese merhabalar uzun zaman sonra bir kitap bitirebildim sonunda. Yarım bırakmayı hiç sevmesem de bundan önceki kitabımı yarım bırakmak zorunda kalmıştım. Sonrasında emin olduğum bir kitaba başlamak istedim ve bu kitap da netflix dizisini izlediğim Yeşilin Kızı Anne oldu. Dizisine hayran kalmıştım. Hatta sezonları bitirdikçe üzüldüğüm, bitmesini hiç istemediğim bir dizi oldu benim için. 4. sezonun gelmeyeceğini öğrendiğimde de hemen kitaplarına sarılmak istedim. Serinin ilk altı kitabı şu an elimde mevcut. Kitapların hızla çevrilip yayınlanması beni çok heyecanlandırmıştı. Çünkü dizinin devamını çok merak ediyordum ve dizinin satır aralarını okumak, öğrenmek çok istemiştim. Bilmediğim şey dizinin kitaba göre epey farklı olması. 3. sezonun bitimi ilk kitabın bitişine denk geliyor. Geliyor gelmesine ama iki farklı son diyebiliriz. Açıkçası dizinin gidişatı, olan olaylar kitaba göre çok daha güzel. Belki de ben önce dizisini izleyip aşık olduğum için bana öyle geliyordur. Ama kitap diziye göre daha dar kapsamlı çünkü sadece Anne etrafında: Anne'e odaklı ilerliyor. Diğer karakterlerin ne yaşadığı, ne hissettiği ancak Anne de olayın içinde olduğunda öğrenilebiliyor. Öğrendiğimiz şeyler de zaten çok kısıtlı. Kitapta olan bir kaç karakter dizide yok, dizide olan bir kaç karakter de kitapta yok. Açıkçası kitap boyunca dizideki birçok olayın ve karakterin ortaya çıkmasını bekledim ama meğerse dizi tam bir kitap uyarlaması değilmiş. Sadece kitap olarak değerlendirecek olursak... Kitap da güzeldi. Anne'in iç dünyasını yazar çok güzel anlatmış. Green Gables'ı çok güzel betimlemiş. Sonradan öğrendiğime göre Anne'i yazarken kendi hayatından da esinlenmiş. Hiç sıkılmadan okuttu kendini kitap. Beklentim çok farklıydı o ayrı Ve ilk kitabın sonu beni baya bir üzdü diyebilirim.
Yeşilin Kızı AnneL. M. Montgomery · Ephesus Yayınları · 202017,9bin okunma
levlâ isimli okura yanıt verildi
Şeyda
Rica ederimm 💜
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·407 syf.··
Beğendi
·
2021 4. kitabı
·
103 günde okudu
·
Okunma: 27 Ağustos 2021 18:26
Herkese merhabalar uzun zaman sonra bir kitap bitirebildim sonunda. Yarım bırakmayı hiç sevmesem de bundan önceki kitabımı yarım bırakmak zorunda kalmıştım. Sonrasında emin olduğum bir kitaba başlamak istedim ve bu kitap da netflix dizisini izlediğim Yeşilin Kızı Anne oldu. Dizisine hayran kalmıştım. Hatta sezonları bitirdikçe üzüldüğüm, bitmesini hiç istemediğim bir dizi oldu benim için. 4. sezonun gelmeyeceğini öğrendiğimde de hemen kitaplarına sarılmak istedim. Serinin ilk altı kitabı şu an elimde mevcut. Kitapların hızla çevrilip yayınlanması beni çok heyecanlandırmıştı. Çünkü dizinin devamını çok merak ediyordum ve dizinin satır aralarını okumak, öğrenmek çok istemiştim. Bilmediğim şey dizinin kitaba göre epey farklı olması. 3. sezonun bitimi ilk kitabın bitişine denk geliyor. Geliyor gelmesine ama iki farklı son diyebiliriz. Açıkçası dizinin gidişatı, olan olaylar kitaba göre çok daha güzel. Belki de ben önce dizisini izleyip aşık olduğum için bana öyle geliyordur. Ama kitap diziye göre daha dar kapsamlı çünkü sadece Anne etrafında: Anne'e odaklı ilerliyor. Diğer karakterlerin ne yaşadığı, ne hissettiği ancak Anne de olayın içinde olduğunda öğrenilebiliyor. Öğrendiğimiz şeyler de zaten çok kısıtlı. Kitapta olan bir kaç karakter dizide yok, dizide olan bir kaç karakter de kitapta yok. Açıkçası kitap boyunca dizideki birçok olayın ve karakterin ortaya çıkmasını bekledim ama meğerse dizi tam bir kitap uyarlaması değilmiş. Sadece kitap olarak değerlendirecek olursak... Kitap da güzeldi. Anne'in iç dünyasını yazar çok güzel anlatmış. Green Gables'ı çok güzel betimlemiş. Sonradan öğrendiğime göre Anne'i yazarken kendi hayatından da esinlenmiş. Hiç sıkılmadan okuttu kendini kitap. Beklentim çok farklıydı o ayrı Ve ilk kitabın sonu beni baya bir üzdü diyebilirim.
Yeşilin Kızı AnneL. M. Montgomery · Ephesus Yayınları · 202017,9bin okunma
levlâ isimli okura yanıt verildi
Şeyda
Merhaba 👋 Evet ephesus dan okudum. Emin olmak için tekrar baktım. Herhangi bir resim baskısı yok. Sadece bölüm başlarına kapaktaki resmin aynısı basmışlar. Onun dışında resim ya da çizim yok.