Emine Papatya.

Emine Papatya.
@sariipapatyaa
Çiçekleri koparmadan insanları kırmadan sevin!. ~ instagram.com/c.g_emine.o?igs... ~ @c.g_emine.o
Puan vermedi·184 syf.··
2023 4. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 04 Şubat 2023 01:00
Kitaba ba-yıl-dımm Gerilimlerle dolu, güzel bir kitap. Söylemek istediklerimi kelimelerle anlatamıyorum ama gerilim seviyorsanız tavsiye ederim(ve tabii ki 13 yaşından büyükseniz) aslında 13 yaş bile küçük sınırlama için sanırım çünkü içerisinde gerçekten bazı sahneler çocukları fazlaca etkileyebilecek güçte. Kitap başından sonuna kadar sürükleyici. Olaylarda bizzat kendiniz rol alıyorsunuz gibi izlenimi de var. Hatta son sayfalara doğru olayın içerisindeydim ve gerilimin tavan yaptığı bir anda elektriğimizin de kesilmesiyle irkilmedim değil hani Kısa cümleler yer alıyor ve bu kitabı daha güzel yapan etmenlerden diye düşünüyorum. Diğer incelemelerde olduğu gibi kitap 3 hikâyeden oluşuyor diyip açıklamak istemiyorum ama 3 hikâyenin de birbirinden harika olduğunu bilin isterim. İçeriğini siz okuyup öğrenin istiyorum yanlış bir şey söyleyip bütün sırrı bozmak istemem Ama genel olarak kitap kötülüğü ele almış diyebiliriz. Hatta bize asıl kötülüğün içimizde bir yerde olduğunu anlatmak istemiş. Bize zarar verenin bizim en çok sevdiğimiz insanlar olduğunu anlatmış. Kötülüğün yanında arkadaşlık, dostluğun da ele alındığını söyleyebiliriz. "Kardeş olmak için kan bağına gerek yoktur. Gönül bağının olması yeterlidir." sözünü bizlere bir kez daha hatırlıyor. "Öyle arkadaşlıklar vardır ki sana kan bağın olan insanlardan daha yakındır."(s.112) İncelememi izninizle birkaç teşekkür ile sonlandırmak istiyorum Karanlığın Esirleri veya Furkan Gürsu Beyle nasıl karşılaştım pek hatırlamıyorum ama kitap okuma listemde yer alıyordu. Elimdeki kitapların bitmesiyle kitabı temin edip okuyacaktım. Ancak kitabı Serap Tiryaki ablamın hesabındaki çekilişle kazandım ve kitap kitaplığımda daha erken yer aldı. Teşekkürlerimi bir kez daha kendisine iletmek istiyorum Kitap artık kitaplığımda mevcuttu ama yine hemen
İnceleme
Karanlığın EsirleriFurkan Gürsu · Yediveren Yayınları · 2022174 okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Puan vermedi·192 syf.··
2023 3. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 31 Ocak 2023 00:12
Kitabın ismine bakınca başta günümüz teknolojisi ile birlikte oluşan iletişimsizlik konusu işlenmiş zannetmiştim. Telefon ve televizyonyardan oluşan neredeyse bağımlısı olup sevdiklerimizin yüzlerini unuttuğumuz cihazlar... Ama kitabın konusu ebeveynlerin çocuklarına karşı olan veya aile içerisindeki iletişim için gereken bilgilerin yer aldığı bir kitapmış. Kitap ana konunun zaman zaman dini, zaman zaman bilimsel yönlerini ele almış. Kitabın diğer incelemelerine baktığımda anne babaların okuması tavsiye edilmiş ancak bence bu yeterli olmayacak çocukla iletişim kuranların yani herkesin okuması ve uygulaması gerekiyor. Kitap yalın bir dille olması gereken bilgileri bizlere aktarmış. Ve kitapta konuların hemen ardından bol bol örnek olaylar verilmiş. Bizlerin yaptığı hatalar ve yapılabilecek doğruları örnekleyerek ele almış. Kitap10 bölümden oluşuyor. 1. Bölüm: Kendimizle Barışık Olmak Sahip olduğu güzelliklerin farkında olmayan kendisini sevemez. Kendisini sevemeyense, başkalarını gereği gibi sevemez ve anlayamaz. Kendisine saygısı olmayan başkalarına hak ettiği saygıyı gösteremez. Ve kendisiyle sürekli kavgalı olan bir insanın başkalarıyla barışık olması beklenemez. "Ne mutlu bana. Ayakkabılarım yok ama ayaklarım var!"(Syf. 29) 2. Bölüm: Model Olma Çocuklar bizlerin her türlü söz ve davranışların sebeplerini merak eder ve kendi hayatlarında uygularlar. Yani bizlerle özdeşim kurup bizi morel alırlar. Özetle çocukları iyi yetiştirmemiz onlara iyi örnek olmamızla bağlantılıdır. "Küllü şeyin yerciu ila ashîli.." "Herkes aslına çeker." (Syf.43) 3. Bölüm: Çocukların Gelişim Özellikleri Bu bölümde 1-13 yaş arası çocukların gelişim özelliklerine yer verilmiştir. "Çocuklarınıza içinde bulunduğunuz zamanın bilgi ve kültürünü değil, daha sonraki devrin âdâb ve erkanını
Çocuk Gelişimi
Mesafeler Var Aynı OdadaEfkan Yeşildağ · Hayat Yayınları · 201250 okunma
Okuyun, okutun lütfen:) şimdiden keyifli okumalar dilerim.
Puan vermedi·304 syf.··
2023 1. kitabı
·
40 günde okudu
·
Okunma: 27 Ocak 2023 01:36
Aramızda Kalsın kitabı aslında defter almak için girdiğim yerde tesadüfen görüp defter almadan almıştım.:) Tesadüfle olan şeyler her zaman daha güzel ve daha tatlıdır benim için. Kitap aslında bir oturmada bitebilecek güçte, hem sürükleyici hem de sade cümlelerden oluşuyor. Ancak her zaman istediğimiz gibi geçmiyor hayat o sebeple istemeyerek de olsa 1 ay gibi bir sürede bitirdim. Tekrar tekrar okumak isterim. Devamı gelecek diye bitirmiş hocam kitabı merakla bekliyorum devamını. Sevgili Alişan Kapaklıkaya hocamı yıllar önce bir videosu sayesinde tanıdım. İyi ki tanımışım. Geçen sene de gidemeyeceğim sandığım söyleşisine dersimin iptal olması sayesinde gidebilmiştim.:) O söyleşide de bir benzerini anlattığı kitapta da hayat hikâyesini, hayatından geçen insanların (aile, eş, dost, düşman, arkadaş) hayatlarında neler yaşadıklarını, eğitim sistemimiz hakkındaki hataları anlatan Melek öğretmenin söyleşi öncesi arkadaşıyla konferans başlar başlamaz kalkarız diyip sonuna kadar hayranlıkla dinlemiş olduğu sonrasında da Alişan hocamızla konferans sonrası dertleşmesinde geçen diyaloglar yer alıyor. Alişan hocamızın şöyle bir huyu vardır: Her konferansı öncesinde koltuklardan birine oturup dinleyicileri dinler:) o konferansında da Melek öğretmene denk gelmiş. Hatta "Aramızda Kalsın"da da Melek öğretmenin bu olaya şaşırmasına şöyle cevap veriyor: "Aranızda olmasam öğretmenleri bu kadar yakından tanıyabilir miydim? Sonra da çıkıp buradan atıp tutardım işte." Konferansları öncesi dinleyicilerini dinleyip kendisi hakkında görüşlerini alıyor aslında onlar fark etmeden ve dinleyicileri hakkında da biraz da olsa bilgi sahibi oluyor. Ne güzel değil mi? Hangi konuşmacının söyleşisi öncesi bizlerin fikirlerini almak için aramızda bir yerlerde olduğunu duydunuz?:) Kitabı yine kitaptan bir kısım ile anlatıp
Aramızda KalsınAlişan Kapaklıkaya · Yediveren Yayınları · 2016795 okunma
Puan vermedi·248 syf.··
2022 5. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 04 Kasım 2022 01:09
Sanırım bu benim ilk ve son incelemem olur. Çünkü kitap çok güzel ilerledi, sürükleyiciydi, sevdim.. Fakat sonunda bi eksiklik vardı, belki de benim de hâlâ umudum olduğu için (söylersem spoiler olur mu bilemedim ama siz kitaptaki her konuda umudum olduğunu düşünseniz de olur), kendimi karakterlerin yerine koyup onun duygularına ortak olduğum için belki de eksik buldum sonunu. Ama pişman değilim iyi ki okumuşum. Kütüphüneme güzel bir kitap daha eklemişim.. Sevgiyle kalın, kitapla kalın.. İyi okumalar herkese İntikam Kahraman Tazeoğlu
İntikamKahraman Tazeoğlu · Destek Yayınları · 20191,742 okunma