Depresyonda olduğunuzda sadece herhangi bir işi çok zor olarak düşündüğünüzden değil ödülün çabaya değmeyeceğine inandığımız için de herhangi anlamlı bir etkinliğe başlamazsınız
Değerinizi belirleyen duygularınız olmadığı gibi düşünceleriniz veya davranışlarınızla değildir. Bazıları olumlu, yaratıcı ve kolaylaştırıcı olabilir; çoğunluğu da nötrdür. Diğerleri mantıksız, yenik düşmenize neden olan ve uyum bozucu olabilir. Yeterince çaba göstermeye istekliyseniz bunlar değiştirilebilir; fakat bunlar kesinlikle iyi olmadığınızı göstermezler ve gösteremezler. Bu dünyada değersiz bir insan diye bir şey yoktur.
Aşk, onaylanma, arkadaşlık veya yakın şefkatli insan ilişkileri kurabilme kapasitesi de doğuştan gelen değerinize hiçbir şey eklemez. Depresyondaki bireylerin büyük bir çoğunluğu aslında çok sevilen insanlardır. Fakat bu hiç işe yaramaz; çünkü kendilerini sevmezler ve kendilerine güvenleri eksiktir. Sonuçta sadece kendinize verdiğiniz değer nasıl hissettiğinizi belirler.
Öncelikle yaptıklarınız sayesinde değer kazanmazsınız. Başarılar size tatmin getirebilir ama mutluluk değil. Başarılara dayalı özgüven "sahte" bir güvendir, gerçek değildir!