Bir hayattan daha sağ kurtulmus gibi hissediyorum kendimi. Bernhard, yine Kiler' de soyle bir sey de soylüyor: "Gelecegim olmadigina dair önceki inancim yok olmustu, artık gelecegim olabilecegine inanmistim ve aniden her sey ben de hayranlik uyandirmaya başlamıştı ki cok uzun zaman önce kaybolup gitmis bir duyguydu bu. Eskiden çoğu kez yaptığım gibi, kendimi bir gelecegim olacagina ikna etmem gerekmiyordu artik, bir gelecegim vardi. Yaşamıma yeniden kavuşmuştum ve onu yeniden avuçlarımın içine almistim."
Ben de tam böyleyim simdi iste. Yine hayatimi kurtardim, ben olmasam ayvayı yemistim cidden. Ben bu kendimin hakkini nasil derim hic bilmiyorum Osman.