Aydınlanmadan çok söz ediliyor, daha çok ışık isteniyor. Yarabbim, ya insanların gözleri yoksa, ya da gözü olanlar gözlerini bile bile kapatıyorsa, onca Işık neye yarar?
Artık dört ahlak ilkemiz var:
1 . Felsefi ilke: iyiliği iyiliğin kendisi adına yap, kanuna olan saygından dolayı.
2. Dini ilke: iyiliği Tanrı istediği için yap, Tanrı'ya olan sevginden dolayı.
3. insani ilke: iyiliği kendi mutluluğunu çoğalttığı için yap, özsevginden dolayı.
4. Siyasi ilke: iyiliği senin de bir parçası olduğun büyük toplumun mutluluğunu çoğalttığı için yap, topluma olan
sevginden dolayı, kendini de gözeterek.
Bunların hepsi aynı ilkenin başka yönlerden görünüşü olmasın sakın? . . .