"Sahte bir şi'rin bile içinde bir gerçek payı vardır. Zira bir şeyin sahtesini, kopyasını yapabilmek için onun bir modelinin, bir aslının bulunması lazımdır."
Toshihiko Izutsu (1993)
Cahit Sıtkı yaşama isteği duygusunu "gün eksilmesin penceremden" dizesiyle dile getirmiş. Ben de diyorum ki, eğer hayat yaşamaya değerse, bir sebebi de mutlaka gün batımı olmalı.