İmam Şâfîî, er-Risale'sinde, "Sadece Kitap'la yetinmek, sünneti terk etmiş nasipsizlerin görüşüdür." demektedir. Çünkü sünneti kabul etmemek İslam'ı yıkmaktır.
Bu derece âciz ve zâif, fakir ve muhtaç olan ruh-u beşere ibadet, tevekkül, tevhid, teslim; ne kadar azîm bir kâr, bir saadet, bir ni'met olduğunu, bütün bütün kör olmayan görür, derk eder.
Demek selâmet ve emniyet, yalnız İslâmiyet'te ve îmândadır. Öyle ise, biz dâima:
اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ عَلٰى دِينِ الْاِسْلَامِ وَكَمَالِ الْاِيمَانِ
demeliyiz...