Ölümün kıyısına gelmiştim.Ölümün kıyısı,ölümün kendisinden feci bir şeydir,bunu yaşayarak öğrendim.Bağlanmalar yüzünden aklımı kaçırmanın kıyısında dolaşmıştım uzun süre.İçime karanlık yerleşmişti:Bir türlü söküp atamadığım,kusamadığım,çıkaramadığım koyu bir karanlık.Aşağı yukarı bir ay süren kusma dönemimde bile bu karanlığı boşaltamamıştım.Hep içimdeydi o.