Freud'a göre sevebilen ve üretebilen insan sağlıklıdır. Erich Fromm'a göre de "Yalnızca sevgi ve çalışmak anlamlıdır. Çünkü yalnızca bunlar insanı varoluşun boşluğundan kurtarır." Şule Öncü' de benzer bir yaklaşımla " Yeryüzünde olmanın tedavisi yoktur ama tesellisi vardır. Tesellimiz sevmek ve çalışmaktır." diye bitirir yazdığı kitabı.