Bir egemen sınıfın iktidarı kaybetmesinin dört yolu vardır. Ya dışarıdan gelen bir güç tarafından işgal edilir, ya o kadar kifayetsiz bir yönetim gösterir ki halk kitlelerinin ayaklanması kaçınılmaz olur, ya halinden memnun olmayan güçlü bir orta sınıfın doğmasına seyirci kalır ya da topluma egemen olmak için duyduğu özgüveni ve isteği kaybeder.