Kitabı aslında çok beğenmedim fakat buradaki yorumlar kadar da kötü bulmadım. Tek sıkıntım keşke yazar elli sayfa daha yazmaya zahmet etseymiş çünkü bütün karakterlere ve hikayelerine, yazarın anlatım tarzına bayıldım.
Bu kitap konu olarak inanılmaz akıcıydı. Hiç sıkılmadan bitirdim. Karakter isimleri akılda kalıcıydı ki bence bu bir kitabı sevdiren şeylerin başında geliyor ve de karakterlerde kendini bulmak...
Coelho kendi geçmişi ve tecrübeleri ile yazmış bu kitabı. Ön yargılı yaklaştığımız akıl hastanelerini farklı bir şekilde ele almış. Hiç böyle düşünmemiştim diyebilirim.
Kitabın ana konusu ise delilik. Evet bildiğimiz delilik. İnsan nasıl delirir, her şeye sahip olan bir kadın nasıl intihara karar verir, kişilerin delilik algısı nedir...
Ben bu kitabı beğendim fakat arada gereksiz şeyler vardı diyebilirim. Örneğin Zedka'ya insülin tedavisi yapılırken acaba bilim kurgu romanı mı aldım dedim kendi kendime. Gereksiz ayrıntılar fazlaca vardı. Bunlara rağmen sizlere tavsiye eder miyim evet ederim. İyi okumalar.