Basın, halkı yine uyarmaya devam etmektedir. Yeni Asır'da 20 Ağustos 1935 de Hakkı Ocakoğlu imzası ile çıkan bir yazıda şöyle denilmektedir: <<İzmir'in ekonomik durumuna kuvvet vermek için Hükümetimiz buradan yükselen çalışma hassasiyetine önem ve değer vermektedir. İzmir panayırı, yabancı uluslar ile aramızdaki alış-veriş işlerini genişletmeye yaramakla beraber İzmir Şehrine de özel bir kazanç kaynağı olmaktadır. Şehrimize gelecek olan ziyaretçileri soymaya kalkar, onları aşırı masraflar içinde bırakırsak; bugün hızlanan eserin, yarın siyasal sınırları aşamayan bir gösteriş haline düştüğünü, daha sonraki yıllarda da sönüp gittiğini görürüz. Bu nedenle ziyaretçilere gerekli kolaylıklar gösterilmelidir.>>