"Etrafın seni sıktığı zaman kitap oku. Ben şimdiye kadar her şeyden çok kitaplarımı severdim. Bundan sonra her şeyden çok seni seveceğim ve kitapları beraber seveceğiz. İnsan muhitin bayağı, manasız, soğuk tesirlerinden kurtulmak istediği zaman yalnız okumak fayda verir. Bana en felaketli günlerimde kitaplarım arkadaş olmuştu. Fakat bu yetmiyor. Şiirlerimde de gördün ki kitaplara rağmen çok
ıstırap çektim. Çünkü candan bir insanım yoktu. Sen benim yarım kalan tarafımı ikmal edeceksin. "
Yarınların daha güzel olacağına dair umudumu bir köşeye bırakıp,
Mutsuz, uykusuz, huzursuz olsam da seninle olmaya geldim.
Bugüne kadar canımdan dokuz can çıktı,
Onuncuyu senden istemeye geldim.