Kimse kimseyi anlamaz. Bizler, şairin de dediği gibi, hayat okyanusunda birer adayız; aramızdan bizi tanımlayan ve birbirimizden ayıran deniz akar. Bir ruh her ne kadar diğerini tanımaya çalışırsa çalışsın, yalnızca kendisine söy-leneni bilir - zihninin zeminindeki şekilsiz bir gölgeyi.
Sanat neden güzeldir? Çünkü yararsızdır. Hayat neden çirkindir? Çünkü amaç, hedef ve niyetlerden meydana gelmiştir. Bütün yolları bir noktadan diğerine gitmek için çizilmiştir