İnsanın nesneler üzerindeki bilgisi üç aşamadan geçer. İlk aşamada olgular tanrıların güçleri ile açıklanır. Bu aşamaya Comte “teolojik hal” der. İkinci dönemde, tanrıların yerini soyut kavramlar ve güçler olur. Bu durum “metafizik hal-“dir. Üçüncü aşama ise olguların, yeni olgularla açıklandığı durumdur ve “pozitif hal” adını alır. Düşüncenin bu gelişimi, bilim sıralamasında da gözlenir. Bilimler az karmaşık olandan, çok karmaşık olana doğru sıralanır comte pozitif bilim haline getirmeye çalıştığı felsefeye (metafizik unsurlardan ayırarak) olgusal nitelik kazandırır🍀