Son bir ayda okuduğum ikinci Cengiz Aytmatov kitabı. Başlarda biraz zorlandım, yavaş ilerledim ama yarısını geçtikten sonra biraz daha hızlı ve keyifli ilerleyebildim. Yavaş gitmesinin sebebi başlarda cok olay örgüsü yoktu ilgimi çeken ve dipnotlarla açıklanmış (bazen de açıklanmamış) cok bilinmeyen kelime vardı. Bazıları akılda kalmayıp ileriki sayfalarda da tekrar tekrar çıkınca okuma keyfini azalttı. Kitabın yarısından sonra karakterler biraz daha oturup, bir olay örgüsü olunca da daha okunabilir oldu benim icin.
Yaşlı ve hasta atı Gülsarı ile yola çıkan Tanabay soğuk bir gecede daha fazla ilerleyemeyince, atıyla olan geçmişteki anılarına gider ve bir nevi kendi geçmişiyle hesaplaşır. Atı alması, yetiştirmesi, komünist örgüte üyeliği ve hızlı örgüt günleri, daha sonra çobanlık yaparak zorlandığı günler ve ardından hayatını adadığı komünist yapıyı sorgulaması...