" Namuslu olmak sizi diğer insanlardan üstün yapmaz, övünme hakkını vermez, zaten herkes yaşadığı sürece namuslu olmak zorundadır."
Suç ve Ceza, Dostoyevski
Niçin insanlar birbirlerine karşı içten davranmıyorlar ?
Neden en iyi insan bile karşısındakinden bir şeyler saklıyor, bütün düşündüklerini söylemiyor ?
Sözlerimizin yabana atılmadığını bildiğimiz zamanlar bile neden içimizden geçenleri olduğu gibi söylemiyoruz ?
Nedense herkes olduğundan katı görünmek istiyor.
Duygularını hemen açığa vurursa küçük düşürülecekmiş gibi bir korku duyuyor ?
~~Dostoyevski