Askerler vagona tırmandı, cesetleri birer birer dışarı atmaya koyuldular: 179 kişiydiler, boğularak ölmüşlerdi, hepsinin kafaları şişmiş suratları morarmıştı.
Sinekler öfkeyle vızıldıyordu.
Demiryolu boyunca dizilmiş ölülerin sayısı 2000 bin civarındaydı.
Yahudi çocukları oyun oynamıyor; oynayacak hiçbir seyleri yok , oyuncakları yok. Hem zaten oyun oynamayı bilmiyorlar! Yozlaşmış çocuklar doğrusu. Ne iğrenç! Tek eğlenceleri ceset dolu cenaze arabalarını izlemek, ağlamayı bile bilmiyorlar; ya da Kale'nin arkasında ana babalarının , kardeşlerinin kurşuna dizilişini görerek oyalanıyorlar.Analarının kurşuna dizildiğini görmeye gitmek tek eğlencesi onların..
Smolensk' te savaş alanındaki Rus tutsakları anlatmaya koyuldum: açlıktan gözleri dönmüş hayvanlaşmışlardı, Alman subayları ile askerlerinin kayıtsız bakışları altında kendi arkadaşlarının cesetlerini yiyorlardı.