"Kitaplarda birçok insanın duyguları tasvir edilir. Sıkıntı çeken insanlar, üzüntü çekenler, sevinç yaşayanlar, gülen insanlar... Böyle insanların öyküsüne ve sözlerine temas ede rek kendimizi onlarla birlikte hissetmek yoluyla, başka in sanların yüreklerini öğrenebiliriz. Yakınımızdaki insanlarla sınırlı kalmayıp, tamamen farklı bir dünyada yaşayan insanların yüreklerini bile kitaplar aracılığıyla hissedebiliriz."
Günü kurtarmak için söylenen teselliler, sorunu ötelemekten başka bir amacı olmayan ucuz kabullenişler, hafif ve basit, kendini tatmin etmekten öteye geçmeyen tartışmalar...
"Üzüntü veren bir dünya değil mi sence¿"
İnsanlar kitaplarla kendilerini süsler, kolayca bilgi edindikten sonra da okuyup atarlar. Kitapları ne kadar yüksek dizerlerse o ölçüde uzağın görüneceğini sanıyorlar...