sesame

sesame

, bir kitap okudu
Puan vermedi·86 syf.·
5 günde okudu
·
2022 13. kitabı
Vüs'at O. Bener
7.6/10 · 627 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
9/10
·472 syf.··
Beğendi
·
2022 12. kitabı
·
20 günde okudu
·
Okunma: 06 Haziran 2022 16:01
Şeytanın (Woland) ekibi ile beraber Sovyet dönemi Moskova'sını ziyareti ile başlıyor kitap. Haliyle de fantastik ögelerle dolu. Woland, İsa'nın yaşamadığına dair yazı yayınlamayı düşünen iki yazara İsa'nın yaşadığını söyler ve gerçek hikayeyi anlatır. Sonra da yazarlardan birine Annuşka yağı kırıp döktüğü için akşamki toplantının yapılamayacağını ve kendisinin de kafasının uçacağını söyler. Hayatta her şeyin birbirine nasıl da bağlı olduğuna dair harika bir dokunuş. Diğerine de delireceğini söyler. Kitap böyle başlar. İsa'nın hikayesinin devamını deliren yazarın akıl hastanesinde tanıştığı Usta lakaplı hastanın/yazarın kitabından okuruz bazı bölümlerde. Kitabın sonunda Woland'ın Moskova gezisi, İsa'nın ve Kudüs valisinin hikayesi ile Usta'nın hayatı birbirine bağlanır ve öyle çözümlenir. Şeytan Moskova'ya geldi ama hep ona atfedilen "iyi insanları yoldan çıkarma" amacı yoktu. Gerçi buna ihtiyacı da yoktu. Tek yaptığı insanların gerçek yüzlerini ortaya çıkarmaları için ortam hazırlamaktı. Sanırım bu yüzden okuyucular da Woland'a ve ekibine sempati duyma eğilimindeler. Bugünün okuyucusu için bunca fantastik ögenin arasında sistem eleştirisi içeren kısımları fark etmek zor olabilir, hele de dönem hakkında pek bilgisi yoksa. O yüzden kitabın zamanında yasaklanmış olmasına şaşıranlar olabilir. Biraz dikkatli okuyunca kurumlara ve kişilere olan eleştirilerin farkına rahatlıkla varılabilir ancak. Özellikle yazarlar derneği üzerinden sert eleştiriler var. Doğrudan rejime yönelik bir ifade göremedim ben ancak o dönem rejimi kendi kurumlarından birine yapılacak en ufak bir eleştiriyi dahi kabul etmeyecek baskıcı bir yapıda olduğundan yasaklanması şaşırtıcı değil. Usta'nın Bulgakov'un kendisi olduğu söyleniyor. Bulgakov'un da yayın yasağı aldığı, kitabını yaktığı, sonrasında
Usta ile MargaritaMihail Bulgakov · Can Yayınları · 201210,2bin okunma
So long and thanks for all the fish
Puan vermedi·868 syf.··
2022 10. kitabı
·
29 günde okudu
·
Okunma: 15 Nisan 2022 05:58
Otostopçu dizisinin beşi bir yerde basımını düşünürsek ortalamada beğendim ancak ilk 3 kitap asıl güzelliği sağlayan kısım bana kalırsa. İlk 3 kitap için konuşacak olursam anlatımı, serbest düşünce şekli muntazam. Arkadaşlarımla "Düşünsene şu şöyle olsa ne olurdu?" diye başladığımız sonu gelmez konuşmaları hatırlattığı için belki çok sevdim. 4. kitap diğerlerinden kopuk olmakla beraber hayatın ve evrenin anlamını çözen kişiye odaklanması ve tatlı bir aşk hikayesi içermesi nedeniyle kabul edilebilir. 5. kitapta Douglas Adams'ı "Hadi beşinci kitap nerede? Onu da yaz, çabuk yaz, hadi, hadi" diye darlamışlar gibi bir hava var. Zorlama ve sipariş bir kitap olmuş. Farklı zamanlarda yazıldığı ve kimisi sipariş kitaplar olduğu için tutarsızlıklar, açıklar çok. Rehbere yazıla rehberde de zaten bundan bahsedilmiş. Yine de göz ardı edilemeyecek seviyede bence. İlk 3 kitap gibi olsaydı keşke devamı da.
Otostopçunun Galaksi Rehberi (5 Kitap Bir Arada)Douglas Adams · Alfa Yayıncılık · 20214,518 okunma