nilay

nilay
@sevgicic
Bir avuç toprak biraz da suyum ben Neyimle övüneyim işte buyum ben Yunus Emre
Gelmiş geçmiş en iyi günlerdi, gelmiş geçmiş en kötü günlerdi
9/10
·494 syf.··
Beğendi
·
2026 2. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 17 Ocak 2026 21:25
Zevkler ve renkler tartışılmaz tabi ama yine de bu kitabı sıkıcı bulan, yarım bırakan, hikayeye belli bir yerden sonra girebilen, çok fazla karakterle zorlayıcı olduğunu düşünen ve gereğinden fazla abartıldığını söyleyenler için şaşkınım. Şahsen ben ilk sayfadan itibaren bir sonraki sayfayı "acaba şimdi ne olacak?" merakı ile okudum. Ben merakla okurken hikayedeki olaylar bir yapbozun parçaları gibi birbiriyle ilişkilenerek yerli yerine oturdukça, aldığım haz daha da arttı. Ters köşe hissi yaratan bağlantı detaylarına bayılırım.. Romanda çok fazla betimleme olduğu doğru ama bu betimlemeler beni sıkmak yerine yazarın muhteşem diline hayran bırakmaktan başka bir şey yapmadı. Sıkça kullandığı o eşsiz benzetmeler zihnimde yeni bağdaşımlar yarattı. Kelimelerin bir araya getiriliş sanatı beni usta dehaya hayran bıraktı. Çevirisini okurken bile hayranlık duyuyorsam orjinal dilinde nasıldır diye düşünmeden edemedim. O güzel betimlemeler sayesinde daima olayların bir parçası gibi hissettim. Tüm bunlar bir yana Fransız Devrimi'ne karşı yepyeni bir bakış açısı edindim. Yaşanan acıları çok derinden hissettim. Bir eser, kendinden yüzyıllar önce yaşamış kişilerin acısını bir insanın içine işleyebiliyorsa, tek başına bu sebeple bile övgüye ve sevgiye layık değil midir? Charles Dickens İki Şehrin Hikâyesi
Edebiyat
İki Şehrin HikâyesiCharles Dickens · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202076,7bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖

nilay

, bir kitap okudu
9/10
·494 syf.··
Beğendi
·
11 günde okudu
·
Okunma: 17 Ocak 2026 21:25
·
2026 2. kitabı
Charles Dickens
8.4/10 · 76,7bin okunma
Zihni ne kadar sağlıklı şeylerle meşgul olursa, sağlıksız bir yöne meyletme tehlikesi de o kadar azalır.
Sizce de bu kadar cehalet tehlikeli değil mi?
Alıntı
Fikirlerim, beni ben yapan özelliğimdir