Sevgi Sertel

Sevgi Sertel
Bursa
Almanya, 27 Şubat
375 okur puanı
Aralık 2015 tarihinde katıldı
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
6/10
·196 syf.··
Beğendi
·
2019 22. kitabı
·
24 saatte okudu
·
Okunma: 17 Temmuz 2019 16:34
Gerçek hikayeler her zaman en sevdiklerim oldu. Ancak bir o kadar da yürek dağlıyor :( Tıpkı bu küçük çocuk gelinin yaşadıkları gibi… Okuduklarımın gerçek olduklarına inanmak zor… Akıl sır ermiyor! Dün gece başladım ve birkaç saate bitti… Elimden bırakamadım… Kitabın en başı zaten bomba etkisi yaratan bir cümle ile başlıyor.. Nojoud hakimin karşısında ve “10 yaşındayım ve boşanmak istiyorum” diyor… Nojoud 10 yaşında (oda tahmini olarak biliniyor) belki daha da küçük… Ve bir gün Babası eve geliyor ve evleniyorsun diyor. Damat adayı ise 30 yaşında bir Adam. Kızını para karşılığı bu Adama satıyor. Evden bir boğaz daha eksilecek mantığı ile :( Oysa Nojoud okumak istiyor, sokakta oyun oynamak istiyor, resim yapmak istiyor :( Evlenmek nedir bilmiyor ki… Evlendiği evde yaşadıkları :( ve sonrası için kitabı okumalısınız. O küçücük kızın cesaretine hayran kalmamak mümkün değil. Yemen de ilk kez böyle bir şey oluyor ve Nojoud verdiği emsalsiz mücadele ve kazandığı zaferle tüm dünyada adını duyuruyor. Aynı kaderi paylaşan çocuklara örnek ve cesaret veriyor. Glamour Yılın Kadını ödülüne layık görülmüş ve Condoleezza Rice, Hillary Clinton gibi önemli isimlerin de takdirini kazanmıştır. Kitap ayrıca o günlerde ki bazı resimler ile süslenmiş. Tavsiye ederim…
Ben Nojoud 10 Yaşında Bir DulumNojoud Ali · Martı Yayınları · 2014912 okunma
10/10
·332 syf.··
Beğendi
·
2019 21. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 15 Temmuz 2019 23:57
Ve asıl bombalar 2. Kitabında. Torun Hüma defterdeki ipuçlarını ele alarak Babaanesinin geçmişine derin bir yolculuğa çıkıyor... Bu yolculukta kendi hayatını da çok kez sorgularken buluyor kendini. Kocası ile ilişkisi, yaşadıklarını kıyaslıyor. O kadar çok şey var ki bu yolculukta : ) ama yazmayacağım tabi ki…. Bir kitap daha çıkarmış bu hikayeden :) Ben çok sevdim. Mutlaka okumalısınız :)
Aurora'nın İncileriNermin Bezmen · Doğan Kitap · 20191,201 okunma
10/10
·376 syf.··
Beğendi
·
2019 20. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 30 Haziran 2019 15:52
Yazarın okuduğum ilk kitabı ve bayıldım. Kurgusu, anlatımı, dili muhteşem. Kesinlikle tüm kitaplarını okuyacağım :) Bu serinin 1. Kitabı. 96 yaş gününde evde çocuklarına, gelinlerine, damatlarına ve torunlarına verdiği partide vefat eden Hüma, onlara bir defter, kolunda bir kelepçe ve ucunda birkaç tane anahtar bırakıyor. Bu defterde 16 yaşından sonra yaşadığı tüm olayları tüm çıplaklığı ile anlatıyor ki ailede bu sırları hiç kimse bilmiyor. *Yaşadığı aşklar *Yaptığı evlilikler *İlk eşi ve onun sırları * Savaş zamanı *Kayıpları *Mücadeleler *İnanılmaz acılar vs. vs. vs. Defterin bir yerine kadar hepsi hikâyeyi şok vaziyette dinlerken, bir yandan da kendi hayatlarını içten içte sorgulamaya başlıyorlar. Defterin sonlarına doğru ise en sevdiği küçük torunu olan ve adını taşıyan 25 yaşındaki Hüma’ya özel olarak bir not bırakıyor ve vasiyet ediyor. Büyükkanne Hüma bıraktığı ip uçları ile torununu yönlendirerek geçmişte yaşadığı yerlere gitmesini ve hayatına dokunan bazı insanlarla tanışmasını , orada kasada ayrıca onu bekleyen bir defterin daha olduğu ve hikayenin meşhur kolyesi olan “Auroranın incilerini” almasını istiyor. Auroranın hikayesi de ayrıca yer alıyor hikayemizde :) 1. Dünya Savaşı 2. Balkan harbi.. 3. Alman denizaltısı tarafından batırılan İngiliz yolcu gemisi Lusitania’nın hikayesini 4. İstanbul – New York arası tarihi bir yolculuk yapıyoruz…. Tek kelime ile harikaydı. Serinin 2. Kitabı ile yoruma devam edelim...
SırNermin Bezmen · Remzi Kitabevi · 20121,761 okunma