Istırap insan içindir.Onun tecrübesiyle büyür ve adam oluruz. Suçluluk hissi , ar damarı çatlamamış insanlar için bir nimettir. Böylece hatalarımızdan döner ve onu yaratıcı / yapıcı bir oluş hamlesine çevirebiliriz. Ve nihayet ölüm , bize nasıl yaşamamız gerektiğini bıkmadan her gün hatırlatır. Istırap insanı için zafer , seferin ta kendisidir. Hayat yol da olmak demektir , o kadar ki , geçmiş bile yerinde durmaz, bugüne ve bugünden hareketlenir.