Aşk’tan HÂKK’a
Edebiyatımızın sultanı Fuzûlî’ye göre aşk, şifası yine kendisinde gizli olan tatlı bir derttir. O, "Aşk imiş her ne var âlemde, ilim bir kıyl-ü kâl imiş ancak" derken, kâinatın yapı taşının muhabbet olduğunu haykırır. Bizim medeniyetimizde bir insanı sevmek, onda saklı olan İlahi sanatın, Cemâl sıfatının tecellisini seyretmektir. Sevgili, kalbe düşen bir gölge değil; kalbi asıl sahibine, yani her şeyin yaratıcısına yönlendiren bir vesiledir. Şeyh Galib’in Hüsn ü Aşk’ında anlattığı gibi; insan bu yolda mumdan gemilerle ateş denizlerini geçmeyi göze alır. Çünkü bilir ki, o ateş ruhu yakıp kül etmek için değil, hamlığını eritip saf altın yapmak içindir. Modern zamanın mistik sesi Sezai Karakoç ise bu köprüyü çok zarif kurar. Ona göre yeryüzündeki aşklar, gökyüzündeki asıl düğünün sadece birer provasıdır. Sevilen kişinin gözleri, insanı dünyadan alıp ötelere, en sevgiliye (Cemâlullah'a) götüren birer kapıdır. Necip Fazıl’ın kalemiyle yoğrulan o büyük çile ve arayış da aslında kalbin dünyada hiçbir fani sığınakla tatmin olamayacağını, her aşkın en nihayetinde sonsuzluk sahibine rücu edeceğini fısıldar. Mümin bir yürek için sevmek; sevdiğini emanet bilmek, ona bakarken duaya durmak ve sevgisini ebediyet rengine boyamaktır. Dünyanın geçici hevesleri arasında kördüğüm gibi sarsılmaz bir bağ bulabilenler, aslında yeryüzünde cennetin kokusunu alanlardır. Bizim aşkımız; Leyla’nın çölünde başlayıp, Mevla’nın rızasında sükûnete eren, fani bir kalpten baki bir sevdaya uzanan en kutlu yolculuktur. Alıntı sahibi :instagram.com/sessizniyaz?igs...
Din
"Dünyada hayatın bir tek manası varsa o da sevmektir. Hatta mukabele edilmesini bile beklemeden sadece sevmek..." Sabahattin Ali
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
"Ne zormuş seni sevmek, ne ağırmış bu bekleyişler... Ama senin tek bir gülüşün için dünyayı yakmaya değer. Sen benim kalbime yazılan mühürsün; ne yokuşlar bizi durdurabilir ne de engeller. O son limana kadar seninleyim."B''
Aynı hassasiyetlere sahip olmadığınız insanlarla bir yerden sonra aranızdaki ilişkiyi çok sevmek de kurtaramıyor. bağ yıpranıyor, sevginin saltanatı sallanıyor. birbirinizi anlamıyorsunuz. anlamadıkça yargılamaya başlıyorsunuz ve böyle böyle kopma noktasına gelmiş oluyorsunuz.
1000Kitap
ne çıkar yanımda olmasan, gönlüm senden ibaret değil mi? uzaktan sevmek zor demişsin, etme sevdam! görmeden sevmek ibadet değil mi?
Şiir
Sílvia Pérez Cruz & Mañana
youtu.be/_EXUe6Vchr4?si=... "Aşkımda bir zincir arama Ne de ölü heykellerin durgunluğunu. Ben seni uyanıkken istiyorum; şüphelerinle, Değişken adımlarınla ve neşenle. Seni sevmek, kibirli kirli ellerle Sana dokunmamayı öğrenmektir, Senin uçuşunu izlemek ve bu uçuşta, Kendi ruhunun da özgürleştiğini hissetmektir."
Müzik