“Biraz daha büyüyünce,” dedi doktor, “ ulusların da, tıpkı onları oluşturan insanlar gibi, aynı anda hem iyi hem de kötü olabileceklerini anlayacaksın -en azından ben öyle olacağını umuyorum.”
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
“Tartışmalarda hep ben haksız çıkardım, bekleme odalarında en sona ben kalırdım, her yerde insanların ayağına dolaşan kişi ben olurdum. Bu arada kendini beğenmiş genç bir bankacıdan kazık yedim; baktım ki ben de onun ayağına basmaya meyilliyim, hemen yolundan çekildim. Bankacıların ve çirkin reklam panolarının bana ulaşamayacağı parklarda ve kitapçılarda saklandım ve sonunda bu şehri terk ettim.”
-Âb-ı hayat…
-Tasavvuru mümkün olan belaların en büyüğü, akıl edebileceğimiz azapları en müthişi.
-Ebediyen yaşamak ha!
-Şüphe yok. Bu alemin bütün zevki yokluk ümidiyle vardır.
-Olmaz şey.
-Hakikat bu. Hayatın zevki ölüm sayesindedir. Eğer ölüm olmasa, hayatın hiçbir kıymeti olmazdı.
Sayfa 112 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu