Çoook uzun zaman sonra bir kitap yorumu ile geldim! (Şükür) Bu kitabı uzun zamandır okumaya çalışıyordum ve sonunda bitirebildiğim için mutluyum, bayağı uğraştım bitirmek için. (Rs dönemindeyim) Gelelim yorumuma; kitap benim rs dönemime gelmesi hasebiyle pek zevk alamadım doğrusu, aynı zamanda benim gibi fazlaca fantastik okuyan biri muhtemelen hikayenin başında gerçeği anlayabilir ki anladım ben mesela. Hatta anında çözdüm diyebilirim. Birtakım yerlerde canım sıkıldı, uzatılmış gibi de hissettim. Tabii rs döneminde olduğumdan da kaynaklı olabilir, herkes için geçerli değildir belki. Bir an önce gerçekler ortaya çıksın modundaydım. Sonu işe beni bayağı şaşırttı doğrusu hiç tahmin etmediğim şeylerdi. Adeta şaşkınlıkla okudum. Gerçekleri öğrenmek beni bile şaşırttı. Ama tam da keyif alamadım. Keşke daha güzel olsaydı da favorim olsaydı kitap. Normalde ben araştırıp alırım içeriği ne diye. Bu kitap Artemis Milenyum’a ait diye içeriği yetişkin değildir diye düşündüm, zira bu yayın tüm okurlara uygun yetişkin içerik olmayan kitaplar basıyor zaten asıl amacı bu olan bir yayınevi. Lakin neredeyse beş on sayfa smut okuduk. Bu beni tabii ki rahatsız etti, çünkü smut olmaz diye düşünerek okumuştum. Ve sevmediğim nokta da şu; şeytan, melek, cin gibi varlıkları neden insan gibi tasarlıyor bu yazarlar? Evet, bu kitap fantastik istediği gibi olabilir varlıklar ama eğer gerçekte de var olan varlıkları ele alıyorsan bu varlıkların insan gibi olması benim tuhafıma gidiyor ve hoşuma da gitmiyor. Neden bir ölüm meleği insan gibi mesela? Nasıl insan gibi olabilir ki?
Spoiler-
Percy olacağı hiç aklıma gelmedi, hele ki Elijah’ın çocuğu olmaması daha şoktu. Percy’nin ortadan kaybolması ve hiç geri gelememesi. İster istemez üzüldüm çünkü Signa sayesinde ben de sevmiştim Percy’i. Elijah