mahpâre

mahpâre

, bir kitap okudu
Puan vermedi·376 syf.·
3 günde okudu
·
2025 1. kitabı
Akimi Yoshida
9.1/10 · 415 okunma
Reklam

mahpâre

, 2025 okuma hedefini ekledi.
2025 OKUMA HEDEFİ
60/35 kitap - %171 tamamlandı
60 kitap okudu
35 kitap
15,3bin sayfa
3 inceleme
2 alıntı
Portakal Çiçekleri Yorumum;
8/10
·168 syf.··
2024 65. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 19 Aralık 2024 01:02
Genç Timaş’ın kitapları her yaşa uygun olsa da durağan olur diye biraz önyargılı yanaşmıştım. Önyargılarımı yıkıp beni içine çeken, güzel köy havası aldıran ve gerçek bir hayat hikayesinden uyarlanan bir kitap okuduğum için mutluyum. İlk başları giriş olmasından sıkılabilirsiniz belki ama yavaş yavaş oturuyor kurgu ve merak ediyorsunuz ne olacak diye. Tatmin eden bir sonla, mutlu yüzle biten bir kitap diyebilirim. Bu arada kitabı okuduktan sonra kitabı rafta incelerken dikkatimi çeken bir şey oldu. Normalde yazara baktım, kitaplarda yazarları da incelerim. Ama demek fark edemedim. Başrolümüzün soyadı da Balpınar yazarın da öyle. Şaşırdım ister istemez ve soru oluştu dolayısıyla. Yazar akrabasının mı hayat hikayesini yazdı yoksa yakın olduğu, ailesinden olan birinin mi? Spoiler Asım’ın kuzenini kaybetmesi öyle duygulandırdı ki adeta onun yerinde olup o hisleri yaşadım. Gözlerim doldu. Babasının yaptıkları, dövülmesi, azarlanması gerçekten üzdü. Keşke çocuklar daha güzel çocukluk yaşayabilseler. Özgür bir çocukluk… sonuçta bir daha gelmeyecek yıllar. Abisinin gitmesine üzüldüm, hatta kitabın sonunda fotoğraflar bulunuyor. Karakterlerin gerçek hali olan fotoğraflar. Değişik bir his bu da, okuduğum karakterlerin aslında gerçek biri olmaları ve de kitabın sonunda fotoğrafları bulunması -güzel detay-. O fotoğraflarda aile fotoğrafı da vardı ve Rasim abisi yoktu. Kitabı bitirmeden baktığımda fotoğrafa demiştim neden o yok. Cevabını almış oldum.
1000Kitap
Portakal ÇiçekleriÖzgür Balpınar · Timaş Genç · 2022794 okunma
Yeşilin Kızı Anne 2 Yorumum;
7/10
·352 syf.··
2024 64. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 16 Aralık 2024 16:14
Yıllar önce yanlışlıkla alıp rafımda beklettiğim bir kitaptı, olaya el atıp birinci seriyi alıp okuyup bu sene başarmış oldum. Ardından da bu kitaba başlayıp yarım bırakmıştım. Dedim sene bitmeden bitireyim ve okudum. Açıkçası birinci kitaptaki zevki tam alamadım ilk yarısında. Sıkıldığım yerler çok oldu. Ama ikinci yarısı o kadar hoştu ki keyifle okudum. Hatta dedim üçüncü kitabı da mı alsam. Ama çok sakin, durağan ilerleyen bir seri ve eskiden olsa çok severdim ama şimdi sevebileceğim bir tür değil. Artık durağan kitaplardan çabuk sıkılıyorum, kitap okuma hevesim de gidiyor aynı zamanda. Ama seviyorum bu serinin karakterlerini, Anne çok tatlı bir kız ve hayal kurma yönünde kendime de benzetiyorum. Hem zaten her kitap kurdu Anne gibi hayalci biri değil miyiz?
1000Kitap
Yeşilin Kızı Anne - AvonleaL. M. Montgomery · Ren Kitap · 20207,9bin okunma