Her şey son ucuna gitmek zorundaydı...
Adem'in Adem olması için şeytanın, yılanın ve insanın cennet varlığı olmaktan çıkmaları, cennetin şartlarından faydalanma kolaylığını yitirmeleri, Cenneti yitirmeleri gerekiyordu.
Cenneti, bulmak için yitirmek gerekiyordu.
Ah, bir sarkaç gibi bir ölüme , bir hayata gidip gelen ruh'larla, sadece biyolojik yaşantının içinde vakit dolduran ruhlar arasında ne büyük uçurum vardır !
Düşmemiş medeniyet var mı ? Olsaydı ne değeri olurdu ? Önemli olan bir medeniyetin düşmeyişi değil, düşüşü dirilmesiz ölüme dönüşmeden doğrulmasını bilmesidir.