Hayatı yaşamaya değer kılan şey nedir? İnsan ne için yaşar? Mutluluğa ulaşmak mıdır hedef, yoksa anlam ve gaye edinmek mi? Dertsiz tasasız bir hayat pekala anlamdan vareste olabilir. Anlamlı bir hayat ise pek çok mutsuzluğa katlanmayı gerektirebilir.
Yaşamak yorulmaktır.
Hapisteyiz. Çıkmaya çalışmak yerine 'koğuş ağalığı' kavgası yapıyoruz. 'Kümes teorisi' diyorum buna. Tek çıkış yolu, kendini aşan bir 'Teklif' sahibi olmaktır. Bir insan kendini aşan bir 'fikre sahip değilse ya kendiyle uğraşır ya başkalarıyla savaşır."
Prof. Dr. İhsan Fazlıoğlu