Bize göre tarih, insanların ibret almaları için yazılmalı, okuyanlar da ibret almak için okumalıdırlar. Bana somut hiçbir yararı olmayacaksa, binlerce sene önceki hâdiseleri neden ezberleyip durayım? Hz.Mûsâ'ya işkence yapan Firavun'u; Vietnam'ı, Panama'yı, Somali'yi, Irak'ı kan gölüne çeviren günümüzdeki Batılı liderlerle mukayese etmiyorsak boşuna tarih okuyoruz demektir. Sasanî emperyalizmiyle, günümüz emperyalistlerini mukayese etmiyor ve bir neticeye varamıyorsak okumamızın faydası yok demektir. İnsan öldürmekten zevk alan Amerikalı yöneticilerin, Hiroşima'yı yerle bir eden atom bombası ile Halebçe'yi insan mezbahasına çeviren Saddam'ın aynı zihniyeti, aynı dini paylaştıklarını çağrıştırmıyorsa, okuduklarımız ya da yazdıklarımız tarihi bir metin değildir!
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
İnsanlar tarihlerinden soyutlanacak olursa، varoluş sebepleri olan şahsiyetleri ellerinden alınmış olur. Bir insan, kimya da ya astronomi bilmemekle fazla bir şey kaybetmez ama aynı insan tarih bilmemekle çok şey kaybeder. Adetâ neden yaşadığını dahi bilemez, gününü gün eder; yer, içer ve ölür. Üstelik neden öldüğünü bile bilemez. Çünkü kendisinde şahsiyet oluşmamıştır. Kendisinde şahsiyet oluşmamış bir insana hangi müspet bilimi öğretirseniz öğretin, o kimse insanlık hasletinden yoksundur.