Acı çekmek ne demekmiş asıl şimdi anlıyordum. Acı çekmek bayılana dek dayak yemek değildi. Ayaktaki cam kesiğine eczanede dikiş attırmak değildi. Asıl acı, kalbi baştan aşağı sancılara boğan, insanın sırrını kimseye anlatmadan ölmeyi arzulatan bir şeydi.
Ölmek! Nedir ki bunun anlamı? Ölümü bir rüya gibi görüyoruz. Kimlerin can verdiğini gördüm ben ama insanlık öyle sığ ki varlığımızın ne başlangıcını ne sonunu adlandırabiliyor.