'' Hiç fark ettin mi bilmiyorum'' dedi Anne düşünceli bir şekilde, ''insanlar bir şeyi sana söylemeyi borç bildiklerini dile getiriyorlarsa sevimsiz bir şey duymaya hazır olman lazım. Hakkımızda duydukları güzel şeyleri söylemeyi neden bir borç olarak görmüyorlar acaba?...
Bir insan yitirdi mi sevincini, artık canı kalmadı demektir, canlı canlı öldü demektir. İster evin hazinelerle dolsun ,ister debdebe içinde yaşa, Hiçbir şeyin değeri yoktur, yüreğinde sevinç eksikse eğer.
...doğru olduğuna inandığın
Kendi düşüncende bu kadar ısrarcı olma!
Kim yalnız kendisinin haklı olduğunu sanır,
Aklının ve ruhunun benzersiz olduğunu düşünürse
İçinin boş olduğu anlaşılır arkasından ışık tutulunca.