Bu denli akıcı bir kitabı bu kadar uzun sürede bitirebilmemin tek nedeni: " Eee... Yani? Biliyorum işte bunları..." şeklindeki puflamalarımla okumamdı. Fakat kitabın başındaki uygulamanın sonundaki uygulamalarla birleşip adeta bir yüzleştirme yapacağı gerçeğinden habersiz olmam beni kısmen de olsa kendime getirdi diyebilirim. Tam olarak kitabın daha başından yaptığım hatalı düşünce kalıplarıyla hareket etmemem gerektiğini göstermesi gibi. En azından kendime gelmem için yolumu görmeme yardımcı olacak gibi duruyor. Bilişsel çalışan meslektaşlara bibliyoterapi gibi birtakım uygulamalarda yardımcı olacağını düşünüyorum. İyi okumalar.
"Başkaları için yaşayıp onların gözünde değer kazanmaya çabalarken bireysel istek ve eğilimlerden uzaklaşmayı içeren bir psikolojik acı. Burada da bitmiyor. Bu değerin kazanıldığına inandıktan sonra da, bu kez, çevrenin gözündeki değeri korumak için daha da onun dümen suyuna girip, bireysel isteklere ve anlamlı amaçlara gittikçe yabancılaşmak. İşte BEN değeri tiryakiliğinin ödettiği bedel. Kendine yabancılaşma!"