Yazarın okuduğum ilk kitabıydı. Güzel bir tanışma oldu, yazar bende iyi bir izlenim bıraktı. Kitaba gelecek olursak; ben hem yetişkinlere hem de çocuklara yönelik yazılmış kitapları okumayı çok seviyorum. Hem çok hızlı akıyorlar, bir oturuşta bitiyor kitap, hem de kısa bir sürede çok fazla şey öğretiyor.
Kitap, 5. sınıfa giden iki öğrencinin birbirlerine yazdıkları mektuplardan oluşuyor. Ama okurken her şeyin kurgu olduğunu çok net anlıyorsunuz. Bence Nesin çocuk dilini ve bakış açısını çok iyi yansıtamamış. Bunu kendisi de kabul ediyor ve diyor ki: "Bu kitapta, en yapılamayacak olanı yapmaya çalıştım, kendimi sizin yerinize koymaya uğraştım. Bu hiç yapılamayacak olan bir şeydir. Çünkü büyümüş insanlarla kendi çocukları arasında belki bin belki iki bin yıllık bir zaman vardır sanki. Onun için biz büyümüşler kendi çocukluğumuzu unuturuz. Anneniz, babanız, öğretmeniniz de kendi çocukluklarını unutmuşlardır.''
Fakat her şeye rağmen bir solukta biten çok güzel bir kitaptı. Umarım okur ve beğenirsiniz.