Kalp sembolünün kökeni, Antik Roma'nın en büyük tüketim çılgınlığına, Silphium bitkisine dayanıyor.
Kuzey Afrika'nın Kirene bölgesinde yetişen bu bitki, Romalılar için altından daha değerliydi. Yemeklere lezzet vermesinin ötesinde, çok önemli bir kullanım alanı vardı: Güçlü bir afrodizyaktı..
İşin ilginç yanı, Silphium bitkisinin tohum kesesi, bugün bildiğimiz kalp sembolüyle birebir aynı şekle sahipti!
Romalılar için bu tohumun şekli, aşkın, tutkunun ve fiziksel yakınlaşmanın simgesi haline geldi. Bu bitkiyi o kadar kutsallaştırmışlardı ki, paralarının bir yüzüne bitkinin kendisini, diğer yüzüne ise o meşhur kalp şeklindeki tohumunu basmışlardı. Ancak talep o kadar büyüktü ki, doğa buna dayanamadı. Tarihin ilk çevre felaketlerinden biri yaşandı ve aşırı hasat sonucu Silphium'un soyu MS 1. yüzyılda tükendi.
Bitki yeryüzünden silindi ama şekli "aşkın sembolü" olarak günümüze kadar ulaştı.