Neden "Kalp" simgesi, gerçek kalbe benzemiyor..?
Cevap, Antik Roma'nın yatak odalarında ve mutfaklarında saklı. O dönemde altından daha degerli bir bitki vardı: Silphium. Kuzey Afrika'da (Libya/Kirene) yetişen bu bitki, her derde deva idi ama en çok bir özelliğiyle biliniyordu...Romalılar bu bitkiyi güçlü bir afrodizyak olarak kullanıyordu. Yani bu tohum, doğrudan "aşk" ve "cinsellik" ile ilgiliydi. O kadar çok talep gördü ki, Imparator Neron döneminde aşırı hasattan dolayı bitkinin soyu tamamen tükendi. Bitki yok oldu ama tohumunun şekli (❤️) "tutkulu aşkın" sembolü olarak hafızalara kazındı... * @lıntı
Kalp Simgesi
Kalp sembolünün kökeni, Antik Roma'nın en büyük tüketim çılgınlığına, Silphium bitkisine dayanıyor. ​Kuzey Afrika'nın Kirene bölgesinde yetişen bu bitki, Romalılar için altından daha değerliydi. Yemeklere lezzet vermesinin ötesinde, çok önemli bir kullanım alanı vardı: Güçlü bir afrodizyaktı.. ​İşin ilginç yanı, Silphium bitkisinin tohum kesesi, bugün bildiğimiz kalp sembolüyle birebir aynı şekle sahipti! ​Romalılar için bu tohumun şekli, aşkın, tutkunun ve fiziksel yakınlaşmanın simgesi haline geldi. Bu bitkiyi o kadar kutsallaştırmışlardı ki, paralarının bir yüzüne bitkinin kendisini, diğer yüzüne ise o meşhur kalp şeklindeki tohumunu basmışlardı. Ancak talep o kadar büyüktü ki, doğa buna dayanamadı. Tarihin ilk çevre felaketlerinden biri yaşandı ve aşırı hasat sonucu Silphium'un soyu MS 1. yüzyılda tükendi. ​Bitki yeryüzünden silindi ama şekli "aşkın sembolü" olarak günümüze kadar ulaştı.
1000Kitap
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
"Bana neden hediye almadın" diyen Sevgiliye gönder :))
Sevgililer Günü, Antik Roma'da gerçekleştirilen ve Lupercalia adı verilen pagan bayramıdır ama bayram dediğime bakmayın kanlı, vahşetle dolu ritüeller içerir. Lupercalia kim midir? Son günlerde adını sık sık duyduğumuz Baal'e tapan Babil Kralı Nemrut'tur. 13-15 Şubat tarihleri ​​arasında çıplak ve sarhoş Romalı erkekler keçi ve köpek kurban eder, bu hayvanların derileriyle kadınları kırbaçlarlardı. Bu kırbaçlamalar gönüllüydü, çünkü kadınlar bununla doğurganlıklarının arttığına inanırlardı. Ritüellerden biri de genç erkeklerin bir kavanozdan kadınların isimlerini çektiği bir eşleştirme piyangosuydu. Sapkınlıklar üç gün devam ederdi. Dip not: Kullandığımız kalp (emojiler, çikolatalar ve objeler vs.) figürü için bi zahmet bkz: Silphium bitkisi... Hevesinizi kaçırmak istemem ama Sevgililer Günü budur... Sevgiler... :)