Gebelikte alkol kullanımı sonucunda "Fetal Alkol Sendromu" denilen hastalık oluşmaktadır. Gebelikte tüketilen alkol çok az olsa bile, bebekte organ gelişimini, özellikle de beyin gelişimini olumsuz yönde etkiler. Yapılan çalışmalarda sigara ve alkolün gebelikten öncesinde kullanılıp, gebelikte kullanılmasa bile zararları etkilerini devam ettirdiğini, otizm ve hiperaktivite bozukluğu başta olmak üzere psikiyatrik bozuklukların riskini artırdığı bilinmektedir. En çok sorulan soru, "Bir sigaradan veya bir kadeh şaraptan bir şey olur mu?" Bunun cevabı kesinlikle "evet"tir. Yine babanın aldığı alkol ve içtiği sigaranın da, anne kadar olmasa da, yukarıdaki sonuçlara yatkınlığı artırmaktadır.