Simge

Simge
@simgetezcan
İnsanın, kendi kötülüğünden kaçınmaya çalışmaması -ki bu olanaklı bir şeydir- ama başkalarının kötülüğünden kaçınmaya çalışması -ki bu olanaksız bir şeydir- ne gülünç.
Sayfa 52·Kitabı okudu
Reklam
Karakterin yetkinliği şurada yatar: Her günü son günmüş gibi yaşamak, telaşsız, uyuşuk olmaksızın, yapmacıksız.
Sayfa 52·Kitabı okudu
Birçok hoş olmayan şey aslında acı ile aynı şeydir, öyle olduklarını algılamasak bile; örneğin uyuşukluk, boğucu sıcak havada üstümüzde bir ağırlık duymamız, iştahımızın kaçması gibi. Bunun için bunlardan biri sana sıkıntı verdiğinde, kendi kendine şöyle de: “Acıya bırakıyorsun kendini.”
Sayfa 51·Kitabı okudu
Acı ne katlanılmazdır, ne de sonsuz; sınırlarını göz önünde bulundurursan, kendi imgeleminle onu artırmazsan.
Sayfa 51·Kitabı okudu
İçini kaz; çünkü iyilik kaynağı içindedir, sen kazmayı sürdürdükçe fışkırır.
Sayfa 50·Kitabı okudu
Reklam