Her insan değerlidir, öyle olmalı ama neden saklamalı, hiç tanışmamış olsak, uzaktan bile olsa, sevdiklerimiz daha değerlidir! Hele tanıyıp da buna rağmen sevebildiklerimiz!..
Zorbalar, başa çıkamadıkları, korktukları her şeyi tarih boyunca daima yakmışlardı. Zorbalar, insanları, kitapları ve binaları hep yaktılar... Zorbalar korktukları herkesi “cadı” ya da “şeytan” diyerek cayır cayır hep yaktılar!
Düşünceler ve düşler yanmaz maddeden yapılıyor oysa...
Ve üzerinizden atacağınız bir kaygıysa, bu kaygı size zorla verilmedi, onu siz istediniz. Eğer yok etmek istediğiniz bir korkuysa, o korku korkulanın avuçlarında değil sizin yüreğinizdedir.
Aslında arzuladığınız ve endişelendiğiniz, tiksindiğiniz ve el üstünde tuttuğunuz, peşinden koştuğunuz ve kurtulmak istediğiniz her şey varlığınızın içinde sürekli olarak yer değiştirir ve iki parça halinde sarılır birbirine.
Aslında keder ve neşeniz arasında askıda duran bir terazi gibisiniz. Yalnızca yük taşımadığınızda hareketsiz ve dengede durursunuz. Hazineleri koruyan, altın ve gümüşünü tartacağı zaman yükselip alçalır neşe ve kederiniz.