Polis işkencesinden geçmiş bir öğrenciyle söyleşi yapmıştım. Çocuğu bir mahzene kapatmış ve sakat kalana kadar günlerce işkence yapmışlardı. Ne var ki onun aklı, o mahzende asılı bir kafeste tutulan kanaryaya takılmıştı.Nefret ettim o kanaryadan diye anlatmıştı bana, o güzel ötüşüyle bana dış dünyayı , baharı, sarmaş dolaş gezen sevgilileri hatırlatıyor. Özgürlüğü aklıma getirmesi canımı çok yakıyordu. Nefret ettim o güzellik simgesi kanaryadan çünkü o mahzende güzelliğe yer yoktu.