Eğer ölüm herkes için olağan ve meşru bir sondan ibaretse insanların ölmelerine engel olmak niye? Bir tüccarın ya da memurun fazladan beş, on yıl yaşamasının kime ne faydası var? Tıbbın gayesini,ilaçların acılarını hafifletmesi olarak görüyorsanız kaçınılmaz olarak ortaya şu soru çıkar:
Acıların hafifletmesinjn amacı nedir? İlk olarak,acıların insanı kusursuzluğa götürdüğü söylenir. İkinci olarak ise,eğer insanoğlu acılarını haplarla ve damlalarla hafifletebilecegini öğrenirse, bugüne kadar onları hem her türlü kötülükten koruyan hem de onlara mutluluk bahşeden dini ve felsefeyi tümüyle terk edebilir.