13 yıllık evliligim icinde cift olarak bir kez bile tartismadik. Çevrede herkesin imrenerek baktığı evliligimizle alakalı benim gözümde birseyler yolunda gitmedi. Ve bir psikiyatrist ile görüşmeye başladık. Dedim ya her şeyi halledebilecegimizi düşündüğümüz evliligimde partnerim beni bu konuda da yalnız bırakmadı. Birlikte seanslara devam ettik. Hiç tartismiyor olmanın bile sorun olduğunu söylediğim ilk gün kocam şaşkındi. Günler geçtikçe ben ve kocam ayrı ayrı bireysel olarak aslında bütün herseyi bastirdigimizi anladık. Ben sevildiğine %100 emin olan ama asla sevildiğini hissedemeyen bir kadındım. Kocam mi? O da aynı sevildiğine %100 emin olduğunu ama beni kaybetme korkusundan kurtulamadigini söylemişti. Danismanimiz elimize 8. Görüşme sonrası bu kitabı tutuşturdu. E ben kitap delisiyim seve seve kabul ettim. İçeriğini sormadım bile. Okumaya başladığımda tekrar tekrar dönmek istediğimi farkettim. Sonra baktım olmayacak not alarak okudum. Yıllar sonra ilk defa bir kitabı sindirerek okudum. Hem de 2 gecede. Evet kocam 13 yıldır 2. Kitabına başlamak üzereydi. Hele ki kişisel gelişim hiç ona göre değil. neyse ki başladıktan sonra okudu. Sonraki hafta seansini beklemede bu kitap üzerine sohbet ettik. İnanılmazdı bana göre. Meğer kendi sevgi dilimi bile bilmiyormusum. Evet hikayem sıkıcı gelebilir sizlere ama ne kadar işe yarayacağını asla ciddiyetle okumadan anlayamayacaksiniz. Hap gibi birsey. Lazım oldukça açılıp bakılmalı. Ve evet yaklaşık 10 kitap aldım. Etrafimdaki ciftlere hediye edecegim. Bay chapmann da dediği gibi. Onunla bir olup yaymak için elimden geleni yapacağım. Lütfen kendiniz için birsey yapın.
Son olarak kitaptan bir alıntı ile bitirmek isterim.
"Evlilik tamamlanmasi gereken bir proje ya da çözülmesi gereken bir sorun değildir."