“Edebiyat gerçekten daha gerçektir. Ayrıca günlük hayatta bunlar olmuyor mu sence? İntiharlar,cana kıymalar,İngiltere Kralı Edward gibi aşk yüzünden tahttan vazgeçmeler,Puşkin gibi düelloda öldürülmeler,Clinton gibi ufak bir macera için başkanlığı tehlikeye atmalar,Oscar Wilde gibi hapse düşmeler...”
“Doğru.” dedi,gülümsedi. “Bu açıdan bakınca çok tehlikeli bir şeymiş aşk.”
“İnsanın iradesini elinden alır da ondan. Seni yönetmeye başlar. Birine aşık olmak,mantık kaybolur,doğru dürüst düşünemezsin bile. Birine aşık olmak,gözü bağlı olarak,bir uçurumun kıyısında yürümek demektir. Başına ne geleceğini asla bilemezsin...”