Şakalarım baylar, elbette ki parlak değil, düzensiz, tutarsız ve özgüvenden yoksun. Bunun sebebi ise kendime saygı duymayışımdan ileri geliyor. Acaba bilinçli bir insan kendisine saygı duyabilir mi?
Belki intikam alacak; fakat bir şekilde tembelliği yüzünden kimliğini gizleyerek ne intikam almanın onun hakkı olduğuna ne de intikamını almayı başaracağına inanacaktır ve intikam alma girişimlerinden intikam almayı istediği kişiye kıyasla yüz kez daha fazla acı çekeceğini, o kişinin ise belki de bunu umursamayacağını önceden bilecektir. Ölüm döşeğinde bir kere daha birikmiş faiziyle her şeyi hatırlayacak ve...
Zevk, tam olarak insanın kendi aşağılanmasının çok parlak bilincinden kaynaklanıyordu, çünkü son düzlüğe ulaştığını, bunun kötü olduğunu ancak başka türlü de olmayacağını, senin için de başka çıkış yolunun olmadığını, asla farklı bir insan olmayacağını; bir başka şeye dönüşmek için hâlâ zamanın ve inancın olsa bile muhtemelen yeniden değişmek istemeyeceğini; fakat aslında belki de değişmeyeceğin için burada hiçbir şey yapmamayı isteyebileceğini hissediyorsun. Sonun sonu olan en önemli nokta ise tüm bunların, gelişmiş bilincin normal ve temel yasalarına ve doğrudan bu yasalardan doğan atalete göre olduğudur.