Yakup Bey: Bu nedenden ötürü beş özgürlüğün inkarı çok zararlıdır. Kişi bir dünya algılar. Ailedeki otorite, yani ana ’Senin gördüğün dünya yanlış, doğrusu bu," der. Eğer o kişi de algılamasında ısrar ederse, ki normali budur, o zaman otorite onu cezalandırır. Eğer bu kişi büyüme çağındaki bir çocuksa otoritenin, yani ama babasının bilgeliğinden hiç şüphe etmez, edemez. "Demek ki, bende bir bozukluk var," sonucuna ulaşır. Bu tür deneyimler kişinin özünü inkar eden, zayıflatan yaşantılardır. Bu yaşantıların sık sık tekrar edildiği kalıplayan ailede kişinin özü zedelenir.