Yabancı yazar yazmış olsaydı, bu serinin kaderi başkaydı...
7/10
·448 syf.··
2026 17. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 28 Haziran 2026 06:46
Bu kitapla uzun zaman sonra ilk defa fantastik okumuş oldum. Uzun zaman sonra ilk fantastik seçimi olarak, bence, yeterli bir kitaptı. Bu kurgunun yeteri kadar değer görmediğini düşünüyorum. Sırf bu kurgunu bir yabancı yazar, hele ki son zamanlarda meşhurlaşmış serilerin yazarları yazmış olsaydı, çok daha fazla okunurdu. Kurgu farklı kı, farklı, kendine özgü mü, kendine özgü, karakterler iyi, hayvan karakterler çok sevimli ve bol-bol sahneleri var (seriyi sevmenizde en büyük etken bile olabilir, benim en sevdiğim sahneler onlarla olan sahnelerdi) ve en önemlisi de ana karakterler arasında çok iyi hissedilir bir çekim okuyoruz. Ana kızımız Larinanın şapşik salaklıkları ile Ası büyülemesi, kendine çekmesi ve böyle sahnelerle gelişen çekim güzel sahneler okutturuyordu. Şahsen ben o çekimi buram-buram hissediyordum, halbuki kız karakterimizin büyüme şeklini göze alırsak, baya Ası etkilemeyi iyi başarıyordu. Fantastik romantik bir seri olarak fantastik tarafı da asla az değildi ve de kapsamlıydı, baya merak ettiriyordu, çünkü bazı fantastik ögeleri kurgunun gidişatında anlamak mümkündü ve bu da devam ettiriyordu. Kitapta bulunan ögeler de kitabı okutturacak cinsdendi. Mesela cadılar ve geçmişleri, büyüler, Asın Sis, Larinanın Jarlanın Tılsımı olması detayı, büyülü hayvanların olması, yok olmuş bir krallığın prensinin savaşını okuyoruz. 1.kitap için 448 sayfa, bence, normal, boşuna uzatılmamış da. Kitapta en sevdiğim detay asi Melivim, nankör ve egolu su atımız ve Vivim... Kitabı benim açımdan ortalama yapan detaysa son bölümlerin işleyiş tarzını beğenmemeyim, ilk bölümleri ne kadar heyecanla okuyordumsa, sonuncu bölümleri de sıkılarak okumamdı. Kaptan karakterini ve onunla birlikte kurgunun devamını da beğenemedim, son 2 bölümü bitirmek için heyecanlanmalıydım, ama Kaptan
Tılsım ve Sis 1Seda Lena · Guardian Yayınları · 2025115 okunma
10/10
·224 syf.··
Beğendi
·
2026 112. kitabı
BAYILDIMM. Yazar seriyi o kadar güzel bir şekilde bitirmiş ki. Bütün karakterlerin gönlü olmuş. Logan bir önceki kitapta Lana’ya sırt çevirmişti. Ama Lana planlarından asla vazgeçmeyecektir sadece insanı yanını kaybetmeye devam edecektir. Hadley hala Lana’nın safındadır ama Lana hakkında ki gerçekleri Leonard’da öğrenmiştir. İşler git gide çıkmaza girerken. Lana ve Jack planlarını adım adım hayata geçirir. SPOILER?!?! Lana öldü sandığımda kalbime inecekti. Logan’ın sırf Lana onun ciddiyetini anlasın diye Christoper’ı vurması??? Yani asla Christoper’dan şüphelenmezdim. Lana Ve Jack o kadar zeki aaaağağğğa. Hadley ve Jack’in evlenmesi bana da şok oldu. Ama Logan ve Lana şaşırtmadı. Logan ona yılda bir kurbanlık insan getirmesi OMGWĞÖGİWŞF. Bu çifti kesinlikle özleyeceğim.
Mindfck 5: Her Yeri Kızıla BoyaS. T. Abby · Artemis Yayınları · 2026214 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
5/10
·448 syf.··
Beğendi
·
2026 107. kitabı
·
24 saatte okudu
·
Okunma: 27 Haziran 2026 22:40
6 kitab… Oxu-oxu bitməz indi. Kitaba 5/10 versəm də sona kimi oxumağı düşünürəm. Yazarın yazım dili oxunaqlıdı. Kitab tez bitti. Amma Mövzu maraqlı gəlsə də nəsə çatmır. Çox sevilən bir kitabdı. Buna dəyməz də deyənmirəm. Amma abartıldığı qədərdimi? Kiyab özübü oxutdu. Sırf buna görə axıra kimi oxuyacam. Bəlkə də ilk kitabdı deyə mənə nəsə çatışmır kimi bir hiss yaratdı. Dogərlərini oxuyub görəcəm
BronzÖzge Naz · Ren Kitap · 20233,016 okunma
Puan vermedi·80 syf.··
2026 14. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 27 Haziran 2026 22:07
Hizmetçi Serisine Kısa Bir Veda: Hizmetçinin Düğünü Freida McFadden’ın Hizmetçi serisini bitirip o gazla hemen Hizmetçinin Düğünü’ne geçtim! Bilmeyenler için bu kitap, aslında üç kitaplık serinin arkasından gelen minik bir ek hikâye. İkinci ve üçüncü kitap arasında neredeyse 10 yıllık bir zaman atlaması var biliyorsunuz; üçüncü kitapta karakterleri direkt çoluk çocuğa karışmış buluyoruz ama o evlilik sürecini hiç göremiyoruz. İşte yazar, okurların yoğun ısrarına dayanamayıp bu boşluğu doldurmak için bu ara kitabı yazmış. Kitabın kısa olduğunu biliyordum ama dürüst olayım, bu kadarını da beklemiyordum! Yüz sayfa bile değil. Üstelik adı "Hizmetçinin Düğünü" ama koskoca düğünü geçtim, sadece düğün gününün birkaç saatlik bir dilimini okuyoruz. Kitap bittiğinde istemsizce bir "Eee, bu kadar mıydı yani?" hissi kalıyor insanda. Yazarın sırf okurları kırmamak, "Alın hadi, bu da benden size hediye" demek için yazdığı çok belli. Açıkçası ben biraz daha derinlik, karakterlerle daha fazla vakit geçireceğimiz yeni olay örgüleri ve daha dolu bir hikâye beklerdim. Ama yine de çok sevdiğim bir seriye tatlı bir veda etmek açısından keyifli bir çerezlik oldu, yalan yok. Minik Bir Film Arası: Bu arada serinin ilk kitabının film uyarlamasını izlediniz mi? Bence genel olarak başarılıydı ama Enzo karakterinin rolü kitaptakinden bile daha azdı. Muhtemelen devam filmleri gelirse orada hakkını verirler diye umuyorum. Bu benim Freida McFadden’dan okuduğum ilk seriydi, hemen arkasından İş Arkadaşı’nı da bitirdim. Yazarın diline, o inanılmaz akıcılığına gerçekten bayılıyorum. Kitapları elinize bir alıyorsunuz, sayfalar su gibi akıp gidiyor! Siz seriyi bitirdiniz mi?
Hizmetçinin DüğünüFreida McFadden · Olimpos Yayınları · 20251,818 okunma
5/10
·432 syf.··
2026 12. kitabı
·
21 saatte okudu
·
Okunma: 27 Haziran 2026 21:57
İlk olarak şunu söylemeliyim ki, rs döneminde okuduğum için inanılmaz sardı, bu yıl için bir ilk bile olabilir bir kitabı bir günde bitirmiş olmak benim icin... Sırf hızlı okunduğu ve dusunmemi gerektirmediği için kitaptan keyif aldım. Fakat bu kitaba yüksek puan vermemi sağlayamıyor maalesef çünkü tamamen vasat, hatta daha eleştirisel bir gözle okumuş olsaydım vasat altı bir kitap olduğunu söylemek zorundayım. Öncelikle karakterlerimiz inanılmaz cringe (şu kelimeyi kullanmayı sevmiyorum ama cidden öylelerdi) lottie özellikle o kadar aptal bir karakter ki, Wattpad klisesinde yazılan o tatlı ve aptal kızlardan birisi. Tek farkı onun 28 yaşında yetişkin ve "olgun" bir kadın olması. Aynı şekilde erkek karakterimiz de inanılmaz kasıntı ve zorlama bir karakterdi bence. Aralarındaki diyaloglar çok saçmaydı, tanışma sahneleri ve sahte bir ilişkiye başlama sebepleri inanılmaz boştu. Hani hiç normal ve yaşanılabilir bir yanı yoktu. Kitap olduğunun farkındayım ama sonuçta bu bir romantizm kitabı, distopya ya da fantazi okumuyoruz. Bu kadar olağandışı şeyler absürt duruyor maalesef. Erkeğin iç sesi... Hatta ikisinin de iç sesleri... Smut sahneler.... DİGER CİFTLERLE VE İNSANLARLA KONUSMA TARZLARİ offf felaketti gaoendn şuan fark ettim ki tek iyi yanı hızlı okunmasiymis... 5 puan bile çok bu kitaba da işte rs den cikartti gibi o yüzden degistirmicem puanimi
Sevimsiz Bir TanışmaMeghan Quinn · Ren Kitap · 20221,242 okunma
4/10
·203 syf.··
2026 2. kitabı
Kitap toplam 203 sayfa. Ön söz, mukaddime, aforizmalar ve son iki sayfada iki adet şiir şeklinde bir yapısı var. Aforizmalar kısmı 1814 adet ve farklı dönemlerde kaleme alınmış olanlardan oluşuyor, yani bir derleme niteliğinde yani kitap. Aforizmalar çok keyifli, yazarın gözlem yeteneği çok yüksek. Hayatın her alanına dair tespitler var: Aşk, sanat, din, siyaset, toplum yapısı... Çok fazla aforizmada bir şeyleri eleştirme surumu söz konusu ve yer yer ironi tekniği kullanılarak yapılmış bu eleştiri işi. Yazarın okuduğum ilk kitabıydı ve bazı aforizmalar bana, acaba bu yazar kadın düşmanı mı, diye sorgulattı çünkü "Bir kadın düşmanı demiş ki..." tarzında ve bir noktada cinsiyetçilik olarak adlandırılabilecek birden fazla aforizma mevcuttu. Kitabın bazı noktalarındaysa tam tersi şekilde, sanırım yazar cinsiyetçi değilmiş, diye düşündürten aforizmalar da okudum. Dolayısıyla işin sonunda yazarı cinsiyetçi ya da değil şeklimde kafamda etiketleme çabamdan vazgeçtim ve her aforizmayı yazarın salt gözlemi olarak değerlendirmeye karar verdim. Bunlardan ayrı olarak, söz konusu yayınevinin eseri günümüz Türkçesine çevirişinde hafif özensizlikler/hatalar mı vardı yoksa orijinal metinlerde veyahut diğer yayınevlerinin eserlerinde de aynı durum söz konusu mudur bilemiyorum ama bazı aforizmaları anlamakta, mantığını oturtmakta çok zorlandım. Birkaç aforizmadaki yazım hataları da akıcı şekilde okuma keyfini baltalıyordu. Dolayısıyla sırf aforizmalar içerdiği için çok kısa sürede kolayca okuyacağımı sandığım bu kitabı maalesef, biraz kendimi zorlayarak ve umduğumdan çok daha uzun sürede bitirebildim. 10-20 adet aforizmaya ise kitap boyunca birden fazla kez yer verilmiş olduğunu fark ettim. Aforizmalar genel olarak keyifliydi, çok fazlasının da altını çizdim ve bazı konularda da farklı
Tiryaki SözlerCenap Şahabettin · Kapra Yayıncılık · 01,375 okunma