Müslümanlar sayıları az olmasına rağmen şu düşünceye kapilmiyordu :"Biz iman ettik, müşriklerle diyaloğumuzu asgariye indirelim, yoksa onlardan etkilenebiliriz." Böyle bir düşünce müşriklerde vardı çünkü Müslümanlar gerçek manada birbirlerine kenetlendigi için etkilenmiyorlar,etkiliyorlardı.
Yaşayanlar olarak hem çok benziyoruz birbirimize, ama hem de hiç benzemiyoruz. Aynı kaşı, aynı gözü dünya üstündeki iki insana vermeyen yaratıcı, aynı ruhu da iki ayrı insana vermiyor.