Kitabın yazarı Mustafa Uçurum'u ; gazeteci, şair kimliğiyle bilinen gençlik yıllarında arkadaşlarıyla beraber dergiler çıkarmış başarılı bir yazar olarak görüyorum. Yazarın; Uçurumda Bir Gömü, Kalbime Takılan Uçurtma, Esmerliğime Bakma, Şehirde Yeni Bir Rüzgar, Şairlerin Aynası... gibi yazdığı diğer kitapları da isim ve kapak tasarımları olarak dikkatimi çekti.Yeni okuduğum "Deneme Çekimi" kitabını baz alırsam bir önyargı ile öteki kitaplarının da okumaya değer olduğunu tahmin ediyorum. Kitap 29 adet kısa denemelerden oluşuyor ve günümüz modernizmi etkisindeki insanların hissizliğine nispeten özlem duyduğumuz duyguları hatırlatıyor. Kitabın arka kapağında " Hiç girmediğim sokaklardan geçeceğim..." dediği gibi bir yanda bize tanıdık gelen bir yandan da unuttuğumuz sıcak denemeler... Fakat bir solukta okuyup bitirmekten ziyade her deneme sonrası ara verip biraz düşünmek gerekiyor. Yoksa arka arkaya devam edince anlamları kayboluyor ve okumak sıkıcı bir hale gelebiliyor.
Kitabın yazarı Fatih Yağcı'yı ''Sözler Köşkü'' youtube kanalından daha önceden tanıyordum. Manevi konulara değinen bir abimiz ve '' Eğer sen kaba ve sert kalpli olsaydın etrafında kimse olmazdı '' ayetine binaen gerçekten insana ağır gelebilecek konuları bile yüzünde bir tebessümle, sıkmadan, mantığına ve hislerine dokunacak şekilde anlatabiliyor ve bu sayede etkili oluyor. ''Seviyorsan Git Konuş Bence'' isimli kitabında da okuyucularına namaz kılmanın önemini ve ürettiğimiz bahaneleri Asrın Müceddidi '' Bediüzzaman Said Nursi ''den de alıntılar yaparak açıklıyor. Üstelik sadece namaz konusunda değil, dünya hayatında bize huzursuzluk verecek ve isyana sürükleyebilecek olayları hem espritüel hem de yerine göre duygusal bir dille anlatmış. Kitap dilhun kalpler için bir reçete gibi, mutluluğun ilacı gibi geliyor ve gerçekten huzur veriyor... Kısaca toparlayacak olursam; kendini manevi boşlukta hisseden, ibadetlerini aksatan, geleceğe karşı endişeleri olan insanlar başta olmak üzere herkesin mutlaka okuması gereken sürükleyici bir kitap. Hatta okurken, keşke imkanım olsaydı da herkese bu kitabı hediye edebilseydim dedim. O yüzden kesinlikle tavsiye ediyorum...