Herkes farklı bir dünyada yaşar ve bu, kafaların farklılığına göre değişkenlik gösterir: Buna göre dünya yoksul, boş, yalın ya da zengin, ilginç, anlamlı olabilir.
… oysa hayatımız hiç de bizim kendi eserimiz değildir, nitekim iki faktörün, (bilincimizin ve bilinçaltımızın) birtakım olaylar dizisi ile kararlar dizimizin ürünüdür; öyle ki her iki dizide de ufkumuz çok sınırlıdır ve kararlarımızı uzaktan tahmin edebilmemiz mümkün değildir, olaylarıysa öngörme olasılığımız daha da azdır, bilakis her iki dizide de yalnızca mevcut kararları ve olayları biliriz.
“Yaptığın işin arasında hep oku ve bilge insanlara danış,
Hayatı nasıl kolayca idare edebilirsin,
Hırs daima muhtaç olan sana işkence etmesin,
Az da olsa faydalı şeyler için korku ve umut da olsun diye.”
-Horatius