''Demokrasi, bir eğitim işidir. Eğitimsiz kitlelerle demokrasiye geçilirse oligarşi olur. Devam edilirse demagoglar türer. Demagoglardan da diktatörler çıkar. Demokrasi despotluğa dönüşür. Milletin idareciyi seçebilmesi için iyi eğitim alması şarttır.''
Platon, M.Ö. 340